samedi 27 avril 2019

F1, F2, F3, Caswell


I can see the end of sewing time for the center quilt.  2 more blocks and I will be done.  I'm thinking now about how to design the outer borders.  I don't want those circles and zigzags.  Flowers, flowers...and leaves!  

Je vois la fin de cette belle aventure côté couture du centre de la courtepointe.  2 blocs restent à coudre.  Je réfléchis maintenant au design des bordures extérieures.  Je ne veux pas de ces zigzags et cercles.  Trop moderne à mon goût!  Je veux quelque chose de floral.  Fleurs, feuilles et tiges encore et encore.

F1

F2
I'm not completly glad with my choice of colors for F2 but... it's done!
Je me questionne sur mon choix de couleurs pour ce bloc.  Manque d'harmonie mais... il est fait et c'est le plus important.

F3
A lot of little pieces to sew in this one.
Beaucoup de petites pièces à coudre dans celui-ci.

Bonne semaine de couture!
Have good sewing time!

Céline

8 commentaires:

  1. lovely applique blocks - I made seven of the blocks and then decided not to make the quilt, I have used the blocks I made into other things - I'm sure your quilt will be lovely you are doing great work

    RépondreSupprimer
  2. I agree the border of the Caswell quilt doesn't seem to fit the bill. Can't wait to see what you come up.with.

    RépondreSupprimer
  3. Very pretty blues in these blocks!
    I do like the embroidery stitches added to block #2... it's a great addition to an applique block!

    RépondreSupprimer
  4. More pretty blocks. Thanks for sharing with Oh Scrap!

    RépondreSupprimer
  5. These blocks are so gorgeous!

    RépondreSupprimer

Au plaisir de vous lire!