lundi 2 janvier 2017

Star Wars quilt put together...On assemble la courtepointe

I am pleased that the making of this quilt is going well. Here we see it on the table on which I put it together. My knees are no longer able to endure 1 hour of work (or more) on the floor. So, I do it on a table made with a kind of plywood (48'' x 72'') on a portable table.  I have to do a few steps of moving the quilt on that table so that all the quilt is glued (glue # 505) between the 3 layers.  It's my how to do it.

Je suis heureuse que la confection de cette courtepointe se déroule bien.  Ici, on la voit sur la table sur laquelle je réunions les trois étages de la courtepointe.  Mes genoux ne sont plus capables d'endurer 1 heure de travail (ou plus) sur le plancher.  Donc, j'assemble debout, mais je dois faire quelques étapes pour que toute la courtepointe soit collée (colle #505 temporaire) sur les 3 étages en la bougeant à quelques reprises.  



I'll wait 24 hours that the glue dries a little before I get to work.
So, here she is... ready.

J'attends 24 heures que la colle sèche un peu avant de me mettre au travail.
Alors, ici, elle est prête pour la nuit!!!


Meanwhile, what a good idea to make the bias border  with  the same fabric as the stripes  around each characters.
And I also do my setup to have all the space I want for quilting. The tables near the sewing machine are cleared so that I have all the space needed to make my life easy.
I have my thread put on the machine, the needle is changed, the sewing machine is cleaned: I should not encounter any difficulty!

En attendant, quelle bonne idée de faire le biais pour la bordure de finition.  Du même tissu que la bande autour de chacun des personnages.  
Et je prépare aussi ma mise en place pour avoir l'espace nécessaire pour piquer.  Les tables près de la machine à coudre sont libérées pour que j'aie tout l'espace désiré et nécessaire pour me faciliter la vie.
J'ai mon fil, l'aiguille est changée, la machine à coudre est nettoyée:  je ne devrais pas rencontrer de difficulté!


Next step:  quilting!
Prochaine étape:  on pique.

Block's pattern are / les blocs sont  here/ici

À la prochaine!
Accroquilt


6 commentaires:

  1. Your Star Wars quilt looks fantastic. Good luck with the quilting!

    RépondreSupprimer
  2. This quilt is amazing! Good job! Can't wait to see how you quilt it.

    RépondreSupprimer
  3. Your Star Wars quilt looks amazing!

    RépondreSupprimer
  4. This Quilt Top is just incredible!
    It really is amazing and beautiful.
    Best wishes on the quilting!

    RépondreSupprimer
  5. May the force be with you! Looking fabulous!

    RépondreSupprimer

Au plaisir de vous lire!