mercredi 27 novembre 2013

I need it and now, it's done... Besoin comblé...

At the guild, some members keep a ''threadcatcher'' near them but I don't want one too big, too heavy.  I need one and was looking for another threadcatcher's pattern.

Plusieurs membres de la guilde ont une pochette pour ramasser leurs fils lorsqu'elles travaillent.  Une moitié qui pend sur le bord de la table et l'autre avec un poids pour demeurer sur la table.  Et j'avoue que c'est utile mais n'en avais pas.  Ce modèle est un peu gros à mon goût et ajoute du poids à mon sac à cause du côté lesté pour garder stable. 

I like the one I found on Lin's blog, St Victor Quilts.  She gave us the link where to find the pattern and I made one.  Perfect size, light, looking good!

Parmi mes lectures de la semaine dernière, Lin, de St Victor's Quilt nous a donné le lien d'un petit capteur de fils qu'elle avait confectionné.  Parfait pour moi!  Petit, léger, pratique et beau!

Here it is!  Le voici!


Thank you Lin!  Thank you Kathy Beymer's Needling Things!
Merci!

À la prochaine!
 
Accroquilt

7 commentaires:

  1. what a nice thread catcher, not too big.

    RépondreSupprimer
  2. Oh, how cute! I love the buttons on it. Well done!

    RépondreSupprimer
  3. I have the same thread catcher, though mine is done in red! I love it and use it all the time. Beautiful job on yours.

    RépondreSupprimer
  4. Such a pretty little thread catcher, it turned out beautiful!

    RépondreSupprimer
  5. So adorable! I've got to make me one of those!

    RépondreSupprimer

Au plaisir de vous lire!